Hamileler Fındık Yiyebilir mi? Faydaları ve Zararları Nelerdir?

Kuruyemiş olarak adlandırılan ailenin bir bireyi olup ve özellikle Karadeniz bölgemizin geçim kaynaklarından biri olan fındık lezzetli bir yiyecek olduğu gibi hem besleyici hemde oldukça faydalı bir gıdadır.

Hamilelikte de Enerji Verir
Tam bir enerji deposu olan fındık her insana enerji verdiği gibi hamile kadınlar içinde tam bir enerji deposudur. Hamile olmayan bir kadın günlük olarak 1800-2000 kalori ihtiyaç duyarken, gebe olan kadın 300 kalori fazlasına ihtiyaç duyar. 30gr fındık 178 kaloridir. Dolayısıyla günlük olarak bir miktar fındığın tüketilmesi kalorinin sağlıklı olacak şekilde artış göstermesini sağlayacaktır.

Hamileyken İhtiyaç Duyulan Vitamin ve Minerali Karşılar
Fındık fosfor, bakır, magnezyum, çinko, kalsiyum, selenyum ve manganez gibi mineraller içermektedir. Ayrıca filokinon, askorbik asit, tiamin, folat, alfa-tokoferol, niasin ve K vitamini ile beraber yağ asitleri lösin, arginin, aspartik asit, alanin, glutamik asit, potasyum, E vitamini, lif, tekli ve çoklu doymamış yağ bakımından zengin bir besin maddesidir. Fetüsün sağlıklık bir şekilde gelişmesine yardımcı olmaktadır.

Kabızlığı Önleyicidir
Lif bakımından oldukça zengin olan fındığın 30 gramında 2,7 gram lif bulunmaktadır. Gebelikte günlük olarak ihtiyaç duyulan 28-29 gram lifin %8-10 kadarını bir avuç fındık yiyerek karşılayabilirsiniz. Düzenli olarak her gün bir avuç fındık yediğiniz taktirde kabızlık oluşumuna engel olabilirsiniz.

Folik Asit Bakımından da Zengindir
Anne adaylarının günlük ihtiyaç duyduğu folik asit miktarı 400 mg’dır. 100 gr fındıkta ise 56 mg folik asit bulunur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir